Mt 18,20 /1/ Kde sú dvaja, traja...
Citame Bibliu - - Mt 18,20 (estranky.sk)
Citame Bibliu - - Mt 18,20 /3/ (estranky.sk)
Stručný komentár Matthewa Henryho 18:15-20
Ak niekto, kto sa hlási ku kresťanstvu, ubližuje niekomu inému, nemal by sa na to sťažovať iným,
ako sa to často robí len na základe nahlásenia, ale mal by ísť za páchateľom súkromne, povedať mu vec láskavo a ukázať mu svoje správanie. .
To by vo všeobecnosti malo u pravého kresť mať ana požadovaný účinok a strany by sa zmierili.
Princípy týchto pravidiel možno praktizovať všade a za každých okolností, hoci ich všetci príliš zanedbávajú.
Ale ako málo ľudí vyskúša metódu, ktorú Kristus výslovne prikázal všetkým svojim učeníkom!
Vo všetkých našich konaniach by sme mali hľadať smer v modlitbe; ináč nemôžeme vysoko staviať prisľúbenia Pána.
Kdekoľvek a kedykoľvek sa stretneme v mene Krista, mali by sme ho považovať za prítomného medzi nami.
18:15-20 If a professed Christian is wronged by another, he ought not to complain of it to others, as is often done merely upon report, but to go to the offender privately, state the matter kindly, and show him his conduct. This would generally have all the desired effect with a true Christian, and the parties would be reconciled. The principles of these rules may be practised every where, and under all circumstances, though they are too much neglected by all. But how few try the method which Christ has expressly enjoined to all his disciples! In all our proceedings we should seek direction in prayer; we cannot too highly prize the promises of God. Wherever and whenever we meet in the name of Christ, we should consider him as present in the midst of us.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
i Lebo kde dvaja alebo traja... -
Toto je všeobecné tvrdenie na podporu konkrétneho prísľubu, ktorý dal svojim apoštolom Matúš 18:19.
Potvrdzuje, že kdekoľvek sú dvaja alebo traja zhromaždení v JEHO mene, ON je medzi nimi.
V mojom Mene- tj.
- 1. Mojou autoritou, konajúc za mňa v mojej cirkvi. Pozri Ján 10:25; Ján 16:23.
- 2. Môže to znamenať pre moju službu; na mieste modlitby a chvály, zhromaždení
v poslušnosti na môj príkaz a s túžbou podporovať moju slávu.
Som medzi nimi – Nič nemôže jasnejšie dokázať, že Ježiš musí byť všadeprítomný a, samozrejme, byť Bohom.
Každý deň, možno každú hodinu, dve alebo tri, alebo ešte oveľa viac, sa môžu zhromaždiť v každom meste alebo dedine v Spojených štátoch, v Anglicku, v Grónsku, v Afrike, na Cejlóne, na Sandwichových ostrovoch, v Rusku .. – takmer v každej časti sveta – a uprostred nich je Ježiš Spasiteľ.
Milióny tak zároveň v každej štvrtine zemegule uctievajú Jeho MENO a zažívajú pravdivosť prísľubu, že je s nimi prítomný.
Je nemožné, aby bol na všetkých týchto miestach a nebol Bohom
For where two or three ... - This is a general assertion made to support the particular promise made Matthew 18:19 to his apostles. He affirms that wherever two or three are assembled together in his name, he is in the midst of them.
In my name - That is,
1. By my authority, acting for me in my church. See John 10:25; John 16:23.
2. It may mean for my service; in the place of prayer and praise, assembled in obedience to my commend, and with a desire to promote my glory.
There am I in the midst of them - Nothing could more clearly prove that Jesus must be omnipresent, and, of course, be God. Every day, perhaps every hour, two or three, or many more, may be assembled in every city or village in the United States, in England, in Greenland, in Africa, in Ceylon, in the Sandwich Islands, in Russia, and in Judea - in almost every part of the world - and in the midst of them all is Jesus the Saviour. Millions thus at the same time, in every quarter of the globe, worship in his name, and experience the truth of the promise that he is present with them. It is impossible that he should be in all these places and not be God.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(20) Kde dva alebo tri . . .—
Skutočný význam slov je dobre stelesnený v známej patristickej axióme
Ubi tres, ibi Ecclesia („Kde sú traja, tam je kostol“).
Sila kresťanskej spoločnosti by sa nemala merať číselným meradlom, ale napĺňaním skutočných podmienok jej života.
Kristova prítomnosť je taká pravdivá a mocná,
Jeho spoločenstvo s Jeho Cirkvou je skutočné, keď Jeho nasledovníci by boli len ako ZVYŠOK!
ako keby boli zhromaždení LEN vo veľkom zhromaždení.
Bol by s „dvoma alebo tromi“ (možno je tu osobitný odkaz na tie isté slová v Matúšovi 18:16),
aby sa za nich prihováral ako veľký Veľkňaz, aby sa im odovzdal a aby schválil ich rozhodnutia
(20) Where two or three . . .—The true meaning of the words is well embodied in the well-known patristic axiom, WYSIWYG / HTMLUbi tres, ibi Ecclesia (“Where three are there is a church”). The strength of the Christian society was not to be measured by a numerical standard, but by its fulfilment of the true conditions of its life. The presence of Christ was as true and mighty, His communion with His Church as real, when His followers were but as a remnant, as when they were gathered in the great congregation. He would be with the “two or three” (there is, perhaps, a special reference to the self-same words in Matthew 18:16), to plead for them as the great High Priest, to impart Himself to them, to ratify their decisions.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------