22.9.2024
Čas Kristovho utrpenia sa priblížil.
Keby bol vydaný do rúk diablov a oni by ho umučili, nebolo,by to tak zvláštne.
Ale to, že ľudia tak hanebne zaobchádzajú so synom Človeka, ktorý Ich prišiel vykúpiť a spasiť,
je ÚŽAS!
Všímame si, že keď Kristus HOVORIL o svojej SMRTI,
VŽDY HOVORIL O SVOJOM ZMŕTVVYCHVSTANÍ,
Tým od seba VZAL POHANU A ZARMUTOK a
a týmto mal sňať aj smútok zo svojich apoštolov.
Mnohí zostávajú nevedomí neprijatím slov, lebo sa neodvážia opýtať.Pretože sa hanbia pýtať.
Žiaľ!
Zatiaľ čo Spasiteľ tak jasne učí veci, ktoré patria k jeho Láske a Milosti, ľudia sú takí zaslepení, že nerozumejú Jaho Slovám.
Budeme vyzvaní k zodpovednosti za naše prejavy a k zodpovednosti za naše SPORY!
Najmä v tom, že sa povyšujeme nad ostatných.
Tí, ktorí sú pokorní a zapierajú seba,, sa najviac podobajú Kristovi
A budú ním najnežnejšie vlastnení.
Toto Ježiš učil znamenín; kto prijme takého ako toto dieťa, mňa prijíma.
Mnohí boli ako apoštoli, pripravení umlčať ľudí, ktorí úspešne kázali hriešnikom pokánie v Kristovom Mene, pretože sa od hriešnikov oddelili.
Sám Pán obvinil apoštolov a pripomenul im, že ten, kto robil zázraky v Jeho Mene, pravdepodobne neublíži jeho veci.
Ak sú hriešnici privedení k pokániu, k viere v Spasiteľa, k rozvážnemu, spravodlivému a božnému životu,
je to dôkaz, že Boh pôsobí cez KAZATEĽA.
.----------------------------
A odišli odtiaľ a prešli — išli ďalej. cez Galileu; a nechcel, aby to niekto vedel .
Porovnaním Mt 17:22, 23 a Lk 9:43, 44
s týmto sme dospeli k záveru, že dôvodom, prečo náš Pán pri tejto príležitosti prechádzal Galileou súkromnejšie ako zvyčajne, bolo zopakovať im oznámenie, ktoré ich tak šokovalo pri prvej zmienke o tom, a tak ich po kúskoch oboznamovať, takže to bol dôvod, prečo im nariadil mlčať o ich súčasnom pohybe.
--------------------------------------------------------------------
. Náš Spasiteľ, keď sa viac približoval čas jeho utrpenia, častejšie to vštepoval svojim učeníkom, aby boli vopred varovaní, aby mohli byť aj oni pripravení proti pokušeniu; a z Lukáša 24:21 sa dozvedáme, že všetko bolo príliš málo, lebo keď videli, že sa to deje, začali ochabovať, pokiaľ ide o svoju vieru: Povedali: Ale my sme verili, že to bol on, kto mal vykúpiť Izrael.
Náš Spasiteľ povedal im: Syn človeka je vyslobodený; čo je vysvetlené v Matúšovi 17:22,23, Syn človeka bude zradený. Už bol vydaný v pevnej Božej rade a to, čo Boh zjavil, sa stane, kvôli istote účinku, o tom sa v Písme často hovorí ako o už vykonanej veci. Táto fráza, Marek 9:31, tretí deň, tretia hmera, vysvetľuje tú ďalšiu frázu, s ktorou sa stretávame, Marek 8:31. meta treiv hmerav, ktorý po troch dňoch preložíme a objasňuje význam evanjelistov tak, ako sme ho určili.
--------------------------------------------------------------------------
.
A odišli odtiaľ,... Z pobrežia Cézarey Filipovej, z tej časti krajiny, kde bola hora, na ktorej bol premenený Kristus a na úpätí ktorej sa udial hore uvedený zázrak. Toto treba chápať o Kristovi a jeho dvanástich učeníkoch, hoci sýrske, arabské a etiópske verzie čítajú v jednotnom čísle: „vyšiel von“; nie sám, ale so svojimi učeníkmi, ako ukazuje nasledujúca správa: a prešiel cez Galileu; aby sa dostal na judské pobrežie a teda do Jeruzalema, kde mal onedlho trpieť, a preto, aby sa jeho cesta nespomalila a aby mu neprekážala konverzácia ľudí v Galilei a ich závažnosť zostať s nimi, učil a robil medzi nimi zázraky, prechádzal krajinou tak súkromne, ako sa len dalo: a nechcel, aby to niekto vedel; sčasti z práve uvedeného dôvodu a sčasti preto, aby mal príležitosť porozprávať sa sám so svojimi učeníkmi a pripomenúť im a informovať ich o niektorých dôležitých veciach, s ktorými by sa mali oboznámiť a dodržiavať ich.
----------------------------------------------------------------------------------------
Verš 30. - Tento verš nás informuje, že náš Pán a jeho učeníci teraz opustili štvrť Cézarey Filipovej. Ich cesta viedla cez Jordán ponad Galilejské more, a tak obvyklou cestou cez Galileu dolu do Kafarnauma. Náš Pán si teraz želal súkromie, aby mohol ďalej poučovať svojich učeníkov o jeho utrpení a smrti. Marek 9:30
30. A odišli odtiaľ] Zo severných oblastí, do ktorých náš Pán prenikol, teraz znova obrátil svoje kroky smerom ku Galilei, pravdepodobne sa vybral cestou Dan cez svahy Libanonu, čím sa vyhol publicite bežných ciest. a zabezpečenie utajenia a ústrania. „Bolo to naposledy, čo navštívil scénu takej veľkej časti svojho verejného života, a na svojej ceste cítil, že už nebude prechádzať z dediny do dediny tak otvorene ako v minulých dňoch, pretože oči Jeho nepriateľov boli všade na Neho." a prešiel] Takto preložené slovo sa vyskytuje päťkrát v N. T. Aplikuje sa na učeníkov prechádzajúcich cez obilné polia (Mk 2:23); keď prešli po ceste z Betánie a zbadali vyschnutý figovník (Mk 11:20); tým, ktorí prešli okolo a zlorečili nášmu Pánovi na kríži (Matúš 27:39; Marek 15:19). Zdá sa, že to naznačuje, že On a Jeho apoštoli, ktorí sa vyhýbali ľudnatým miestam, hľadali cestičky medzi kopcami, kde sa stretával s málom a bol málo známy. ---------------------------------- Marek 9:32. Ježišove pokyny boli také proti ich mesiášskym očakávaniam, že ich nielenže nepochopili, ale navyše sa vyhýbali akémukoľvek presnejšiemu odhaleniu o nepredstaviteľnom pochmúrnom osude, ktorý ich čakal. --------------------- Mark 9:30-32. Comp. Matthew 17:22 f., who abridges, and Luke 9:43-45. ἐκεῖθεν] out of the region of Caesarea Philippi, Mark 8:27. παρεπορεύοντο] they journeyed along through Galilee, i.e. they passed through in such a way, that (until Capernaum, Mark 9:33) they never tarried anywhere. Comp. Deuteronomy 2:4; Deuteronomy 2:14; Bar 4:37; also Mark 2:23. The travelling along by-ways (Lange) is not implied in the verb. καὶ οὐκ ἤθελεν, ἵνα τὶς γνῷ (Lachmann, Tischendorf read γνοῖ; see on Mark 5:43): similar to Mark 7:24. But here (ἵνα) the contents of the wish is conceived as its design. The reason why Jesus wished to journey unknown is given by ἐδίδασκε γὰρ κ.τ.λ., Mark 9:31, for which deeply grave instruction He desired to be entirely undisturbed with His disciples. This ἐδίδασκε was the continuance of the ἤρξατο διδάσκειν of Mark 8:31; hence there is no reason for understanding in the passage before us not the Twelve, but the scattered adherents in Galilee (Lange). Moreover, αὐτούς in Mark 9:33 is decisive against this. Comp. Mark 9:35. παραδίδοται the near and certain future realized as present. καὶ ἀποκτανθείς] has in it something solemn. Comp. Pflugk, ad Eur. Hec. 25.